بهترین پارچه های فرم مدارس

بهترین پارچه های فرم مدارس


پارچه هایی در بازار موجود است که جز  بهترین پارچه های لباس فرم مدارس درسال 1403 می باشد مانند پارچه های ترگال ساده، ترگال کجراه، پرشیا، تترون، فاستونی و فلورا که دراین مقاله بصورت مختصر با خصوصیات هر یک از آن ها آشنا خواهید شد.

پارچه ترگال

می توان گفت پارچه ترگال در بین سایر پارچه هایی که برای دوخت لباس فرم مدارس مورد استفاده قرار می گیرد دارای رتبه نخست است، قطعا تولید کنندگان به این گفته مهر تایید می زنند.

پارچه ترگال در دو نوع ساده و کجراه و توسط کارخانجات نساجی اصفهان تولید می شود که نوع ساده با گرماژ 240 گرم و نوع کجراه آن با گرماژ 280 بافته می شود.

ویژگی هایی که سبب محبوبیت آن شده است، ثبات رنگ، وزن مناسب، قیمت مقرون بصرفه آن، چروک نشدن، کیفیت الیاف، تنوع رنگی بسیار بالا، داشتن آهار استاندارد را می توان نام برد.

ناگفته نماند تعدادی از کارخانه های نساجی تولیدکننده علاوه بر پارچه های ترگال ساده، نوع طرح دار آن را نیز تولید می کنند که برای دوخت لباس فرم های مهدکودک بسیار جذاب و زیباست.

پارچه ترگال
پارچه ترگال

 

پارچه تترون

پارچه های تترون برخلاف پارچه ترگال برای دوخت لباس فرم مدارس مناسب نیست بلکه از آن برای خرج کار لباس فرم، دوخت مقنعه و چادر نماز جشن تکلیف و پیراهن مردانه استفاده می شود.

این پارچه ها درعرض های90 و 150 سانتی متری، 2 و 3 متری تولید می شود که عرض 150 آن بیشترین کاربرد را در دوخت مقنعه وپیراهن مردانه و عرض 3 متر آن برای دوخت چادرنماز مناسب است.

مانند پارچه های ترگال تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و براحتی می تواند سلایق مختلف را پوشش دهد.

پارچه تترون
پارچه تترون

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی با  گرماژ 390 گرم، عرض 160 سانتی متر، جنس پلی استر ویسکوز فلامنت و با رنگ ری اکتیو تولید می شود که در مقایسه با سایر پارچه های فرم مدارس از دوام و استحکام بالاتری برخوردار است.

این پارچه معمولا برای دوخت لباس فرم های پسرانه در مقطع دبیرستان در مدل کت و شلوار یا شلوار تک که مدلی رسمی است مورد استفاده قرار می گیرد.

از آن جایی که پارچه های فاستونی با درصد پشم متفاوت 45-25-20-10 تولید می شود و قیمت نسبتا بالایی نیز دارد ممکن است از نظر برخی از مدارس و تولیدکنندگان مقرون به صرفه نباشد و ازاین رو ناچار خانواده ها متحمل هزینه های بالایی شوند.

اما جای نگرانی نیست چرا که امروزه پارچه هایی مشابه پارچه فاستونی تولید می شوند که به دلیل عدم استفاده از پشم در بافت آن و استفاده از الیاف مصنوعی،بسیار ارزانقیمت تراست که به نام پارچه های شبه فاستونی معروف است.

بسیاری از تولیدکنندگان لباس های فرم مدارس به جای پارچه های فاستونی از این نوع پارچه ها استفاده می کنند، کارخانه های نساجی که شبه فاستونی تولید می کنند مانند تهران جامه، اندیکو، مه فاستون، دنا، بدر و غیره می باشد.

پارچه پرشیا مکانیک

از دیگر پارچه هایی که برای دوخت لباس فرم مدارس بسیار استقبال می شود، پارچه های پرشیا مکانیک است، این پارچه ها علاوه بر زیردست نرم ولطیفی که دارد به راحتی چروک نمی شود و به نسبت کیفتی که دارد قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

از آن جایی که در روند تولید آن برخلاف سایر پارچه ها از نخ های رنگ شده استفاده می شود دارای ثبات رنگ است و خریداران بابت موضوع تغییر رنگ آن نگرانی ندارند، ناگفته نماند که دارای تنوع رنگی بالایی است اما رنگ های طوسی و آبی آن پرطرفدارتر است.

میزان آهار پارچه های پرشیا مکانیک استاندارد است و همین ویژگی سبب شده است لباس هایی که از آن تولید می شود بسیار خوش ایست و شیک باشد و به دلیل نوع بافت و الیافی که در آن بکار رفته است بدن نما نیست.

پارچه پیراهنی چهارخانه و راه راه

در بافت این پارچه از الیاف پلی استر ویسکوز یا پلی استر پنبه یا پنبه خالص استفاده شده است که به میزانی که درصد الیاف طبیعی آن بیشتر باشد قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود.

این پارچه ها از جنس تترون می باشد اما با این تفاوت که شامل طرح های چهارخانه و راه راه می باشد که به عنوان خرجکار لباس های فرم مدارس و یا پیراهن دانش آموزان توسط تولیدکنندگان خریداری می شود.

به کارگیری این پارچه ها و پارچه های ترگال طرح دار درکنار پارچه های ساده باعث جذابیت و زیبایی فوق العاده لباس های فرم می شود.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که در ترکیب رنگ وطرح ومدل لباس های فرم مدارس باید دقت لازم به عمل آید تا ترکیب زیبایی به دست آید.

پارچه تترون چهارخانه
پارچه تترون چهارخانه

نکات مهم خرید پارچه های لباس فرم مدارس در سال 1403

با توضیحاتی که بیان شد در می یابیم که پارچه هایی که برای دوخت لباس های فرم مدارس مناسب است تنوع زیادی دارد بنابراین تولیدکنندگان باید براساس ملاک و معیار و استراتژی خود به خرید این پارچه ها اقدام کنند.

همچنین نیاز به فرم مدارس در پایه های تحصیلی مختلف و نوع مدرسه، متفاوت است به عنوان مثال برای تهیه لباس فرم مقطع ابتدایی از پارچه های تترون و ترگال ساده استفاده می شود و یا در مقاطع تحصیلی دبیرستانی برای مدارس غیرانتفاعی از پارچه های فاستونی درجه یک نیز برای دوخت یونیفرم بهره می گیرند.

لذا قبل از خرید حتما به نکات اشاره شده توجه ویژه ای داشته باشید.

مجموعه ثامن با دارا بودن نمایندگی بیش از 20 کارخانه نساجی تولید کننده پارچه های لباس فرم می تواند گزینه خوبی برای تهیه این پارچه ها برای تولیدکنندگان محترم باشد از این رو می توانید با شماره تماس درج شده در این سایت با واحد فروش ارتباط برقرار کرده و نسبت به پارچه مورد نیاز خود مشاوره بگیرید.

 

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 1

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *