آشنایی کامل با پارچه ترگال

آشنایی کامل با پارچه ترگال


پارچه ترگال به عنوان یکی از پارچه‌های با دوام و محکم شناخته می‌شود که مانند یک پارچه همه کاره برای دوخت انواع لباس بچگانه، زنانه و مردانه به کار گرفته می‌شود. دوخت و دوز با استفاده از این پارچه به راحتی صورت می‌پذیرد زیرا دارای بافتی است که می‌توان به سادگی نسبت به دوخت آن با چرخ‌های خیاطی اقدام نمود.

لباس‌هایی که با استفاده از این پارچه دوخته می‌شوند دارای ظرافت زیادی هستند و به سادگی اتو خواهند شد زیرا پارچه ترگال دارای ضخامت استاندارد و مناسبی هستند. این پارچه در دسته پارچه‌های کشسان قرار ندارد و بدین ترتیب برای دوخت لباس‌های رسمی روپوش‌های کار گزینه مناسبی محسوب می‌گردد.

رنگ ماندگار این پارچه باعث می‌شود بتوانید آن را به راحتی بشویید و به کرات اتو کنید و نگرانی از بابت تغییر حالت فیزیکی اولیه آن نداشته باشید. از پارچه های ترگال وسایل دیگری نظیر ملحفه و روتختی یا لباس‌های بیمارستانی هم تولید می‌شود و تولید کنندگان لباس می‌توانند با کمترین قیمت، این محصولات را به دست مشتریان برسانند.

ما قصد داریم در این مطلب شما را با انواع پارچه ترگال و مدل های بافت آن ها آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری در زمان خرید این پارچه داشته باشید و مناسب‌ترین نوع آن را برای کاربرد مد نظر خود برگزینید.

پارچه ترگال
پارچه ترگال

انواع بافت مخصوص پارچه ترگال

پارچه‌های ترگال توسط کارخانجات پیشرفته و دستگاه‌های صنعتی تولید می‌شوند که برای بافت آنها از از دو روش مرسوم استفاده می‌شود که با نام ساده و کجراه شهرت دارند. در ادامه به معرفی روش‌های بافت پارچه ترگال خواهیم پرداخت:

  • ترگال ساده: این پارچه‌ها دارای بافت مربعی هستند و از آنجا که بافت خشکی دارند می‌توان برای دوخت مانتو و روپوش‌های پزشکی و بیمارستانی و همچنین روتختی و ملحفه از آنها بهره‌گیری نمود و نتایج مطلوبی به دست آورد. ضخامت این پارچه ضخامت بیشتری نسبت به مدل کجراه دارد و به همین دلیل می‌توان از آن برای دوخت لباس‌های چهار فصل استفاده نمود. به کارگیری نخ فلامنت در این پارچه باعث شده است لطافت مناسبی داشته باشد و افراد با پوشیدن لباس‌های دوخته شده با استفاده از این پارچه حس خوبی داشته باشند.
  • ترگال کجراه: ترگال کجراه که با نام پارچه کجراه نیز شناخته می‌شود نوع دیگری از پارچه های ترگال است که از لحاظ ضخامت با ترگال ساده تفاوت دارد و کمی ضخیم‌تر است و به همین ترتیب وزن آن نیز در محدوده بیشتری قرار دارد. تولیدی‌های پوشاک می‌توانند از طریق بهره‌گیری از این پارچه لباس‌های پاییزه و بهاره را تولید نموده و همچنین با استفاده از آن اقدام به تولید مانتوهای مجلسی نمایند. الیاف مورد استفاده در پارچه کجراه اغلب پلی استر و ویسکوز است که دارای دوام و طول عمر بالایی بوده و تا مدت زمان زیادی تحت تاثیر فرسایش قرار نخواهد گرفت. انجام رنگ رزی برای این نوع پارچه توسط تکنولوژی پیشرفته‌ای انجام می‌گردد که باعث ثبات رنگ در آن خواهد شد.
بافت کجراه پارچه ترگال
بافت کجراه پارچه ترگال

راهنمای نظافت و اتوکشی پارچه ترگال

پارچه ترگال ساده و کجراه از جمله پارچه‌هایی هستند که با داشتن الیاف مستحکم و پایدار به راحتی تحت تاثیر مواد شوینده قرار نگرفته و تغییری در رنگ یا بافت آنها ایجاد نخواهد شد. برای اینکه بتوانید این پارچه را مانند روز اول نگهداری کنید و طول عمر بالاتری را برای آن رقم بزنید لازم است نکاتی را در زمینه شستشو و مراقبت پارچه رعایت کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از مواد شوینده نه چندان قوی نسبت به شستشوی آنها اقدام نموده و از این طریق باعث ایجاد فرسایش در تار و پود پارچه نشوید. همچنین توصیه می‌شود شستن پارچه ساده و کجراه را با استفاده از دست انجام دهید تا فشار کمتری به آن وارد شود و تحت تاثیر سایش و ضربات ماشین‌های لباسشویی قرار نگیرد.

اما در صورتی که چنین امکانی ندارید لزومی برای داشتن نگرانی از بابت شستشو با ماشین لباسشویی نیز وجود ندارد زیرا این محصول به اندازه کافی استقامت در برابر شستشو با ماشین را دارد. پارچه‌های ترگال به گونه‌ای بافته می‌شوند که معمولا نیازی به اتوکشی نداشته و می‌توانید لباس‌های دوخته شده با استفاده از این پارچه پس از شستشو به کار ببرید.

در صورتی که قطع اتوکشی این لباس‌ها را داشته باشید می‌توانید با استفاده از درجه پایین حرارت اتو این عملیات را انجام داده و لباس کار یا مانتو خود را زیباتر کنید. یکی از مواد شوینده که بهترین تاثیر را در نظافت پارچه ترگال دارد پودر صابون است که می‌تواند علاوه بر از بین بردن لکه‌ها در چروک نشدن لباس نیز نقش موثری ایفا کند.

اتوکشی پارچه های ترگال
اتوکشی پارچه های ترگال

چگونه پارچه ترگال مرغوب را تشخیص دهیم؟ 

در هنگام خرید پارچه ترگال لازم است نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید پارچه مرغوب را از اجناس تقلبی تشخیص دهید و بدین ترتیب بهترین بازدهی را از هزینه‌ای که صرف می‌کنید دریافت نمایید. همانطور که می‌دانید پارچه‌های اصلی و با کیفیت دارای گرماژ بالاتری نسبت به نمونه‌های تقلبی هستند و این ویژگی به دلیل بافت استاندارد آنها حاصل می‌شود. در نظر گرفتن نمره نخ نیز از دیگر نکاتی است که برای تشخیص پارچه با کیفیت در نظر گرفته می‌شود و این نمره بایستی با عدد ۲۳۰ در اطلاعات مربوط به پارچه ثبت شده باشد.

تست رنگ در قسمت کوچکی از پارچه برای تشخیص جنس با کیفیت تاثیر زیادی دارد و شما را می‌تواند از وجود رنگ‌های غیر ثابت آگاه کند. شما می‌توانید با استفاده از تجربیات افراد متخصص نسبت به تشخیص پارچه اقدام نموده و خرید دقیق‌تری داشته باشید.

تشخیص جنس پارچه ترگال
تشخیص جنس پارچه ترگال

قیمت با کیفیت‌ترین پارچه ترگال ساده و کجراه 

قیمت پارچه ترگال بر اساس نمره نخ آن و گرماژ و همچنین ضخامت پارچه تعیین می‌شود و از آنجا که امروزه فروشندگان زیادی نسبت به ارائه این پارچه اقدام نموده‌اند شاهد قیمت‌های متفاوتی برای این محصول در بازار هستیم. پارچه‌های با کیفیت دارای قیمت‌هایی متناسب با مواد اولیه به کار رفته در ساختار خود هستند و باید این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت را فدای قیمت نکنید.

برای اینکه از جدیدترین لیست قیمت پارچه آگاهی پیدا کرده و سفارش خود را ثبت کنید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی: 2

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

10 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *