خرید لباس فرم

خرید لباس فرم


لباس فرم مدارس از موضوعات بسیار مهمی است که دانش آموزان در اوایل سال تحصیلی باید آن را تهیه نمایند.

حال این موضوع، که آیا پوشیدن لباس فرم مدرسه مفید است یا خیر در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

مزایای لباس فرم مدارس

پاسخ به این سوال که آیا داشتن لباس فرم مدرسه مفید است یا مضر و مزایا و معایب داشتن آن چیست موضوع بحث ما در این مقاله می باشد.

قطعا پوشیدن و استفاده از لباس فرم مدارس برای دانش آموزان مزایای بیشتری به نسبت معایب آن دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

از اصلی ترین فواید داشتن لباس فرم برای دانش آموزان می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • کاهش فاصله طبقاتی دانش آموزان

سطح زندگی و رفاه هر شخصی ارتباط مستقیمی با تنوع لباس و انتخاب جنس لباس او دارد بنابراین اختلاف و فاصله طبقاتی افراد در جامعه از ظاهر و پوشش آن ها کاملا قابل تشخیص می باشد.

یکی از مزایای استفاده از یونیفرم، هماهنگ و یک دست شدن ظاهر همه دانش آموزان است که این خود باعث کم رنگ شدن فاصله طبقانی آن ها در مدرسه خواهد شد.

کاهش فاصله طبقاتی
کاهش فاصله طبقاتی
  • افزایش یادگیری و تمرکز معلمین و دانش آموزان

یکی از علت های حواس پرتی و عدم داشتن تمرکز در معلمین و دانش آموزان می تواند نوع پوشش نامتعارف و رنگارنگ دانش آموزان باشد که این امر سبب کاهش کیفیت تدریس و یادگیری دانش آموزان می شود.

  • افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان

ظاهر و نوع پوشش در اکثر دانش آموزان موجب ایجاد اضطراب و استرس می شود از این رو آن ها مدام به این موضوع فکر می کنند چه بپوشند؟ و اینکه از نظر ظاهری از سایر دانش آموزان برتر باشند احساس خوشایندی می کنند.

در این صورت لباس پوشیدن به موضوعی جهت رقابت و خودبرتربینی در میان دانش آموزان تبدیل خواهد شد که اگر دانش آموزی در این رقابت حرفی برای گفتن نداشته باشد دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

در صورتیکه دانش آموزی قادر به تهیه لباس های شیک و برند نباشد حسی ناخوشایند و ناامنی در او به وجود می آید و مدام در حال قیاس خود با سایر همکلاسی هایش است و همین حس منفی موجب اغفال آن ها از موضوع اصلی یعنی درس خواندن می شود. 

  • کاهش هزینه ها در بلند مدت

هنگامی قرار باشد که همه دانش آموزان با هر سطح مالی، لباسی یکسان و مشابه هم در طول یک سال تحصیلی بپوشند دیگر کسی نگران پوشش خود نیست.

از طرفی به جای اینکه چندین لباس تهیه کنند فقط یکبار برای لباس هزینه می کنند و این خود صرفه جویی در هزینه ها محسوب می شود.

لباس فرم مدرسه
لباس فرم مدرسه
  • افزایش نظم و انظباط در مدرسه

همان طور که می دانیم قصد و  هدف از رفتن به مدرسه، یادگیری علم و دانش است که اعمال محدودیت در نوع لباس پوشیدن بچه ها در مدرسه باعث می شود که همه به آن پایبند بوده و مانع قانون شکنی عده ای از دانش آموزان شود.

این امر باعث می شود که دانش آموزان به رعایت نظم و ترتیب و انضباط حداکثری ترغیب شوند.

معایب لباس فرم مدارس

از نظر خیلی از والدین و معلمین داشتن لباس فرم مدرسه معایبی دارد که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • افزایش هزینه های خانواده ها

همان طور که مستحضر هستید لباس فرم مدارس، لباسی است که دانش آموزان فقط در مدرسه می توانند از آن استفاده نمایند.

حال آنکه لباس های فرم  برای پوشیدن در بیرون از مدرسه مناسب نیست لذا عده ای بر این باورند که هزینه زیادتری به افراد و خانواده ها اعمال می شود چرا که عده ای قادر به تامین این هزینه ها نمی باشند.

  • محدود شدن آزادی و سلایق دانش آموزان

همان طور که می دانیم لباس های فرم به وسیله چندنفر از والدین و مسیولین مدرسه ارزیابی و انتخاب و سپس همه دانش آموزان موظف به تایید و رعایت این قانون می شود.

اکثر انسان ها به صورت ذاتی دوست دارند که نوع پوشش خود را بر مبنای روحیات، سلیقه و مد روز انتخاب نمایند.

اما با اعمال قوانین مربوط به فرم مدرسه ممکن است عده ای از دانش آموزان برخلاف میل باطنی به اجبار از آن ها استفاده کنند که این امر قطعا در کاهش میل و رغبت آن ها برای حضور در مدرسه و فراگیری دانش بی تاثیر نخواهد بود.

البته ناگفته نماند که افرادی که در انتخاب لباس فرم مدرسه موثر هستند باید نسبت به رنگ و مدل و طرح این لباس نهایت دقت را داشته باشند.

لباس های فرم باید طوری طراحی شود که همه دانش آموزان در آن احساس راحتی داشته باشند و با توجه به مقطع تحصیلی باید به نحوی باشد که اکثر دانش آموزان از آن راضی باشند.

راهنمای خرید لباس فرم مدارس

قطعا همه ما براین اصل معتقدیم که انتخاب طرح و مدل و رنگ لباس های فرم در روحیه و افزایش میل و رغبت دانش آموزان به درس و  مدرسه بسیارموثر است.

انجمن اولیا ومربیان که از مدیرو معلمان و اولیای دانش آموزان تشکیل شده است، با دادن دیدگاه و نظرات خود به انتخاب هر چه بهتر لباس های فرم می توانند بسیار موثر باشند.

لباس فرم مدرسه خوب دارای ویژگی های خاصی است که در زیر به تعدادی از آن ها می پردازیم:

  • مرغوبیت جنس پارچه لباس فرم باید تا حدی باشد که از نظر شستشو و اتوکشی راحت باشد.
  • اندازه لباس فرم که شامل مانتو، شلوار، روپوش و مقنعه می شود باید با رشد دانش آموزان متناسب باشد.
  • به کارگیری الگوی مناسب
  • امکان پوشیدن درهمه فصل های سال را دارا باشد.
  • رنگ و مدل لباس فرم باید مطابق با روحیه وسن دانش آموزان انتخاب شود.
  • مدل لباس فرم باید در حین سادگی، شکیل نیز باشد.
  • قیمت لباس فرم با توجه به کیفیت آن مناسب باشد.
  • برش و دوخت مناسب
خرید لباس فرم
خرید لباس فرم

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *