پارچه فرم مدارس

در این مقاله سعی داریم شما را با پارچه لباس فرم مدارس آشنا کرده تا با استفاده از این اطلاعات به سادگی انواع پارچه هایی که برای دوخت لباس فرم مورد استفاده قرار می گیرند را بشناسید و مناسب ترین خرید را داشته باشید.

پارچه لباس فرم مدارس

لباس های فرم مدارس به عنوان لباس رسمی دانش آموزان تلقی می شود و طبق قوانین و مقررات اداره آموزش و پرورش تولید شده و همه دانش آموزان ملزم به تهیه آن می باشند.

استفاده از لباس های فرم مدارس به عنوان نماد هماهنگی و نظم و وحدت در بین دانش آموزان است و همچنین می توان با این لباس ها، دانش آموزان هر مقطع تحصیلی یا مدارس خاصی را شناسایی کرد.

برای دوخت لباس های فرم مدارس از پارچه های متنوعی می توان استفاده کرد که در خصوص این پارچه ها در ادامه توضیح داده خواهد شد.

در تهیه پارچه های لباس فرم مدارس هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی استفاده شده است و از آن جایی که استحکام قابل قبولی دارد و همچنین در برابر شستشو، با دوام است بنابراین برای تهیه لباس فرم مدارس بسیار مناسب است.

لباس های فرم مدارس از نظر جنس پارچه و مدل لباس در مقاطع مختلف تحصیلی با هم متفاوت است به عنوان مثال برای مدارس پسرانه از کت و شلوار و از جنس کجراه و برای مقاطع دخترانه و ابتدایی بیشتر از جنس ترگال یا پرشیا برای تهیه لباس فرم استفاده می کنند.

بنابراین تولید کنندگان با توجه به مقطع تحصیلی هر دانش آموز، پارچه متناسب با آن را تهیه می کنند.

در سال های گذشته لباس های فرم مدارس به صورت یکرنگ دوخته می شد اما در سال های اخیر این لباس ها از حالت یک دست خارج و بسیار متنوع و زیباتر تولید می شود به طوری که با آغاز سال تحصیلی، چهره شهر جذاب تر از سال های گذشته به نظر می رسد و شور و هیجان خاصی را انتقال می دهد.

مطابق با بخش نامه های اداره آموزش و پرورش، همه دانش آموزان موظف به تهیه و استفاده از لباس های فرم هستند که در تابستان باید برای تهیه آن اقدام شود.

این لباس ها توسط کارگاه های تولیدی که از طرف اداره آموزش و پرورش تایید می شوند تولید و تهیه می شود و این تولیدی ها با در نظر گرفتن میانگین وضعیت مالی و سلیقه اکثر دانش آموزان اقدام به خرید پارچه های لباس فرم مدارس و درنهایت دوخت آن می شود.

لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از الیاف پلی استر برای تهیه این نوع پارچه ها، باعث شده است که در برابر سایش و پارگی و استفاده مداوم، مقاومت قابل قبولی داشته باشند و از نظر استحکام برای فعالیت های دانش آموزان که شامل فعالیت های ورزشی و فیزیکی می شود مناسب باشد.

هوا به راحتی در لباس های تولید شده با این پارچه ها رد و بدل شده که همین امر باعث می شود دانش آموزان احساس راحتی داشته باشند.

پارچه های لباس فرم مدارس

انواع پارچه های لباس فرم مدارس

در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی انواع پارچه های فرم مدارس به صورت مختصر بپردازیم.

پارچه ترگال :

اولین و مهمترین پارچه ای که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه های ترگال می باشد، به صورت ساده و کجراه در بازار موجود است که هر یک خصوصیات خاص خود را دارند.

اصطلاح تار و پود به این معنی است که الیافی که در طول پارچه است (تار) و به الیافی که در عرض پارچه بکار می رود (پود) نامیده می شود که پارچه های ترگال دارای بافت ساده است، به این معنی که تار و پود آن بصورت متناوب به صورت زیر و رو بافته می شود.

در پود این نوع پارچه ها از الیاف فلامنت و در تار آن الیاف پلی استر ویسکوز استفاده می شود.

از جمله کاربرد های این پارچه ها علاوه بر تهیه لباس های فرم مدارس، برای تهیه لباس های بیمارستانی و لباس های کارهم مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه های ترگال به این جهت برای لباس های فرم مدارس به کار گرفته می شود که دارای ثبات رنگ، استحکام بالا، ضخامت مناسب و قیمت عالی است و همین طور این پارچه ها براحتی چروک نمی شود و تبادل هوا درآن به خوبی انجام می شود.

وزن پارچه ترگال حدودا 240 تا 250 گرم می باشد.

انواع پارچه های لباس فرم مدارس

پارچه کجراه:

به هر پارچه ای که دارای بافت مورب باشد، پارچه کجراه گفته می شود اما در کشور ما معمولا به پارچه هایی که برای دوخت لباس فرم مدارس و لباس کار مورد استفاده قرار می گیرند و وزنی بالای 280 گرم دارد به پارچه کجراه معروف است.

اکثر این پارچه ها از نخ پلی استرویسکوز با نخ فلامنت یا با نخ پنبه تهیه می شود، با این توصیفات می توان به این نتیجه رسید که این پارچه ها از ضخامت و مقاومت بیشتری نسبت به پارچه های ترگال ساده برخورداراست.

بنابراین برای دوخت لباس فرم مدارس و خصوصا لباس کار بسیار مناسب است چرا که این لباس ها به دلیل اینکه روزانه مورد استفاده قرار می گیرند باید مقاوم بوده و به راحتی دچار مشکل نشود.

پارچه تترون:

پارچه تترون، پارچه های ساده ای هستند که در بافت آن هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی استفاده می شود که طبیعتا نوع اول آن به دلیل وجود الیاف پنبه از کیفیت و مرغوبیت بیشتری برخوردار است و این امر باعث فروش بیشتر آن نیز شده است.

این پارچه ها با توجه به کیفیت و مرغوبیتی که دارا می باشند، کاربردهای متنوعی نیز دارند و کیفیت آن به عواملی همچون نوع نخ به کاررفته شده، نوع رنگرزی، عرض پارچه بستگی دارد.

گفتنی است که این پارچه ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و تنوع رنگ بالایی دارد به طوری که بیش از 100 رنگ از آن در بازار موجود است همین امر از دلایل اصلی تنوع و کاربرد زیاد پارچه های تترون می باشد.

گرماژ این پارچه ها معمولا 190 گرم می باشد، وزنی بسیار سبکی دارد که برای دوخت مقنعه مدارس و مقنعه اداری بیشترین کاربرد را دارد.

نوعی دیگری از تترون ها بصورت طرح دار بافته می شوند که به عنوان خرج  کار در دوخت لباس های فرم مدارس بصورت ترکیبی با پارچه اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه تترون

مشخصات پارچه های لباس فرم مدارس

برای توصیف مشخصات پارچه های لباس فرم مدارس باید این پاچه ها را از چند جنبه مورد بررسی قرارداد.

ثبات رنگ :

موضوع ثبات رنگ برای تهیه همه پارچه ها موضوعی مهم و اساسی است البته این مورد برای پارچه های لباس فرم مدارس از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است چرا که دانش آموزان از این لباس ها به مدت چند ساعت روزانه استفاده می کنند بنابراین نیاز به شستشوی بیشتری دارد.

شستشوی مداوم و زیاد این لباس ها نباید منجر به کم رنگ شدن و یا تغییررنگ آن شود، پس نوع رنگ و رنگرزی پارچه هایی که قصد تهیه آن را دارید به دقت بررسی نمایید تا دچارهزینه های اضافی نشوید.

ناگفته نماند نحوه شستشوی لباس های فرم مدارس هم در ثبات رنگ پارچه بسیار موثر است که باید اصولی باشد و از مواد شوینده مناسب برای تمیز کردن آن استفاده شود.

استحکام:

استحکام پارچه ها ارتباط مستقیمی با نوع بافت و گرماژ پارچه دارد ونحوه بافت آن تعیین می کند که پارچه ها از استحکام بالایی برخوردار هست یا خیر.

بعضی از لباس ها ازجمله لباس های فرم مدارس و لباس های کار به دلیل استفاده مکرر از آن ها باید ازمقاومت قابل قبولی برخوردار باشد و در طولانی مدت تغییرشکل نداده و قابل استفاده باشد.

در صورتیکه پارچه های لباس فرم مدارس استحکام مناسبی نداشته باشند و در مدت زمان کوتاه غیر قابل استفاده شود، موجب تحمیل هزینه های اضافی برای خانواده ها خواهد شد.

راحتی:

نوع بافت و فرآیند تکمیل پارچه و کیفیت دوخت لباس و سطح رطوبت پارچه مواردی هستند که میزان راحتی لباس های فرم مدارس را تعیین می کنند.

از آن جایی که دانش آموزان انرژی و تکاپوی بالایی دارند بنابراین راحتی لباس بسیار مهم است، راحت بودن دانش آموزان در لباس شان موجب عدم خستگی و ناراحتی آن ها به هنگام بازی و ورزش خواهد شد بنابراین پارچه هایی که از لطافت ونرمی خوبی برخورداراست می تواند بهترین گزینه برای دوخت و تهیه لباس های فرم مدارس باشند.

تبادل هوا در پارچه ها باید براحتی صورت بگیرد تا دانش آموزان در فصول گرم سال نیز با پوشیدن این لباس ها آزرده خاطر نشوند.

مشخصات پارچه لباس فرم مدارس
مشخصات پارچه لباس فرم مدارس

خرید پارچه لباس فرم مدارس

اگر شما تولید کننده لباس های فرم مدارس هستید باید برای خرید پارچه لباس فرم مدارس به مواردی همچون کیفیت، ثبات رنگ، مقاومت پارچه و قیمت آن توجه ویژه ای داشته باشید همچنین طراحی لباس باید به صورتی باشد که از جنبه زیبایی، جذاب و اندازه دانش آموزان باشد.

اندازه گیری لباس ها و طراحی الگوی آن باید دقیق انجام شود تا دانش آموزان مجبوربه پرداخت هزینه اضافی بابت تغییر سایز آن نباشند.

همچنین باید از نام پارچه های لباس فرم مدارس به نحو عالی آگاهی داشته  باشید تا بهترین و مناسب ترین پارچه را برای تولیدات خود تهیه کنید.

اما در صورتیکه آشنایی کاملی از انواع پارچه های لباس فرم مدارس ندارید نگران نباشید، ما در مجموعه تجاری ثامن بافت مشاوره ها و راهنمایی های لازم را ارائه داده و شما را در جهت یک خرید عالی رهنمود خواهیم کرد.

قیمت تمام شده لباس فرم مدارس باید به نحوی باشد که اکثر خانواده ها قادر به تهیه آن باشند به عبارتی نه خیلی گران و نه خیلی ارزان قیمت وبی کیفیت باشد بنابراین درانتخاب وخرید پارچه لباس فرم مدارس اعتدال را رعایت کنید.

از جمله مواردی که برای تولیدکنندگان یونیفرم از اهمیت بالایی برخورداراست کیفیت پارچه می باشد، پارچه های لباس فرم مدارس باید سبک و درعین حال مستحکم باشد تا مانع از فعالیت های فیزیکی دانش آموزان نشود، همچنین نباید براحتی چروک شود و از ثبات رنگ بالایی برخوردار باشد تا بر اثر شستشوی زیاد رنگ خود را به مرور از دست ندهد.

توصیه می شود در هنگام خرید، پارچه هایی را تهیه نمایید که در رنگرزی حیدراصفهان، بهرنگان و فدک تولید شده باشد.

این رنگرزی ها با توجه به سابقه درخشانی که در این امر دارند به برندی نام آشنا و محبوب بدل شده است و شما خریداران می توانید با خیالی آسوده از نظر رنگ پارچه اقدام به خرید کنید.

خرید و دوخت پارچه لباس فرم مدارس
خرید و دوخت پارچه لباس فرم مدارس

قیمت پارچه لباس فرم مدارس

قیمت پارچه لباس فرم مدارس از مواردی است که شما تولید کنندگان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید چرا که همه دانش آموزان از یک سطح رفاهی برخوردارنبوده و قیمت نهایی برای آن ها مسئله مهمی است بنابراین باید لباس های فرم مدارس با قیمت معقولی تهیه شود.

خدمات پس از فروش باید به موقع و به درستی انجام شود، این خدمات در زمان بروز مشکلی برای لباس باید به سرعت و به سادگی اتفاق بیفتد، این خدمات می تواند شامل تعمیر، تعویض و تحویل سریع و پاسخ به سوالات مشتریان و ارائه راه حل های منطقی و درست به مشتریان می باشد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، تولیدکنندگان باید به صورت مداوم درصدد بهبود کیفیت سفارش ها و رضایت مشتریان خود باشند.

قیمت الیاف به کار رفته در بافت پارچه، دستمزد نیروهای کار، میزان عرضه وتقاضا و هزینه های حفاظت و تولید و نگهداری دستگاه ها و خطوط تولید از جمله عواملی است که بر قیمت پارچه های لباس فرم مدارس تاثیرگذاراست.

پیشنهاد می کنیم برای تهیه این پارچه ها به سراغ تولیدگنندگان و یا نمایندگان فروش آن ها که در اکثر شهرها نمایندگی دارند مراجعه کنید تا با خریدی بی واسطه، پارچه های مورد نیاز خود را با کمترین قیمت و کاملا بصرفه تهیه نمایید.

لازم به ذکر است که شهر اصفهان مهمترین مرکز تولید پارچه های لباس فرم مدارس می باشد و چنانچه در اصفهان سکونت ندارید می توانید از نمایندگی های کارخانه های نساجی در سایر شهرها پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید.

امروزه با رشد تکنولوژی هر کالایی را می توان بصورت غیرحضوری و از سایت های معتبر خریداری نمود، از مزایای خرید اینترنتی، پیشگیری ازهزینه های اضافی و دسترسی به تنوع بالایی از آن کالا می باشد.

به واسطه سایت ها و فضای اینترنت به سادگی می توانید همه تولیدات کارخانه های مختلف را مشاهده، بررسی، مقایسه و سپس اقدام به خرید کنید.

مجموعه تجاری ثامن بافت علاوه بر تولید پارچه های لباس فرم مدارس، با اخذ نمایندگی کارخانه های نساجی متعددی، خرید مستقیم و بدون واسطه را برای شما خریداران محترم محیا کرده است.

برای خرید و استعلام قیمت پارچه های لباس فرم مدارس فقط کافیست از طریق همین سایت وشماره تماس درج شده با ما ارتباط برقرار کرده تا خریدی عالی واقتصادی را تجربه کنید.

قیمت پارچه فرم مدارس
قیمت پارچه فرم مدارس

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد رأی: 1

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *