پارچه ترگال سورمه ای

پارچه ترگال سورمه ای


قیمت پارچه های ترگال بسته به برند و کیفیت و رنگ آن متفاوت است بنابراین نمی توان یک قیمت ثابتی را برای پارچه های ترگال عنوان کرد.

پارچه ترگال رنگ سورمه ای

پارچه های ترگال به پارچه هایی گفته می شود که بافت مربعی شکلی دارد، عرض این پارچه ها 150 سانتی متر است و گرماژ آن معمولا 240 گرم است.

پارچه ترگال در رنگ بندی های متنوعی توسط کارخانه های نساجی که معمولا در اصفهان هستند تولید و به بازار عرضه می شود از این رو جوابگوی اکثر سلیقه ها می باشد.

از بین رنگ های ترگال موجود در بازار، رنگ سورمه ای آن بسیار پرکاربرد است و تقاضای بالایی برای آن وجود دارد.

 از پارچه های ترگال برای دوخت لباس های فرم مدارس و لباس کار استفاده می کنند و از بین رنگ هایی که بیشترین طرفدار را دارد رنگ سورمه ای می باشد.

رنگ سورمه ای جزئ رنگ های تیره محسوب می شود بنابراین در هنگام رنگرزی به دلیل اینکه مقدار رنگ بیشتری مورد استفاده قرار  می گیرد و پروسه رنگرزی و تکمیل رنگ های تیره از جمله رنگ سورمه ای طولانی تر است بنابراین قیمت پارچه های رنگ های تیره به نسبت رنگ های روشن بیشتر است.

پارچه ترگال سورمه ای
پارچه ترگال سورمه ای

مشخصات پارچه ترگال سورمه ای

پارچه های ترگال با توجه به مشخصات منحصر به فردی که دارد باعث شده است طرفداران زیادی داشته باشد، کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسب و تنوع رنگی بالا، ایستایی عالی از جمله مواردی است که آن را به پارچه های محبوب تبدیل کرده است.

در تولید پارچه های ترگال، درصد های مختلفی از الیاف پنبه استفاده می شود که باعث می شود  خاصیت ضدتعریق داشته باشد. از آنجایی که دانش آموزان تحرک بالایی دارد وجود الیاف پنبه در پارچه های ترگال از این لحاظ بسیار حائز اهمیت است.

رنگ تیره پارچه های ترگال سورمه ای باعث می شود که در صورت کثیف شدن خیلی خود را نشان ندهد از این رو مناسب دوخت لباس های فرم مدارس است که به صورت روزانه توسط دانش آموزان استفاده می شود.

بعضی از کارخانه های نساجی، پارچه های ترگال را هم به صورت ساده و هم به صورت طرح دار تولید می کنند تا لباس های دوخته شده از آن، ترکیب رنگ و طرح جذابی داشته باشد و مطابق با روحیه دانش آموزان باشد.

پرکاربردترین رنگ پارچه ترگال
پرکاربردترین رنگ پارچه ترگال

معایب پارچه های ترگال سورمه ای

هر پارچه ای در کنار مزایایی که دارد قطعا معایبی نیز دارد از آن جمله پارچه های ترگال، از مواردی که می توان به عنوان معایب پارچه ترگال بیان کرد عدم کشسانی آن است.

در تولید پارچه های ترگال از کش استفاده نمی شود تا به پارچه خاصیت کشسانی بدهد از این رو این پارچه ها هم از جهت طول و هم از جهت عرض خاصیت کشسانی ندارد.

از دیگر معایب پارچه های ترگال سورمه ای این است که ممکن است بعد از اتو، برق بیفتد که این موضوع از نظر خیلی از افراد خوشایند نیست.

پارچه های ترگال نازک بوده و مناسب فصول سرد سال نیست از این رو برای دوخت لباس های زمستانی کارایی ندارد.

بعضی از کارخانه های نساجی، در تولید پارچه های ترگال فقط از الیاف پلی استر بهره می گیرند که این امر موجب می شود لباس تولید شده با این پارچه احساس بدی را به فرد منتقل کند.

لباس فرم مدارس، رنگ سورمه ای
لباس فرم مدارس، رنگ سورمه ای

قیمت پارچه های ترگال سورمه ای

اساسا قیمت پارچه ها ترگال بسیار مناسب است و جز پارچه های گرانقیمت محسوب نمی شود، یکی از عوامل و مواردی که در تعیین قیمت پارچه های ترگال موثر باشد رنگ آن است، رنگ های تیره دارای قیمت بیشتری است چون مقدار رنگ بیشتر باید مصرف شود.

رنگرزی به دو شیوه مستقیم و ری اکتیو صورت می گیرد که روش ری اکتیو آن به دلیل کیفیت رنگ بالاتر و ثبات رنگ گرانتر است.

عواملی دیگر همچون گرماژ پارچه، حجم خرید، خرید مستقیم و بدون واسطه، روش خرید و … نیز در تعیین قیمت موثر است.

از این رو جهت دریافت لیست قیمت پارچه های ترگال و سایر محصولات با مشاورین ما در این مرکز تماس بگیرید و از قیمت ها و تخفیفات روز مطلع شوید.

خرید پارچه ترگال بصورت عمده
خرید پارچه ترگال بصورت عمده

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *